Karel Titeca
Board game freak. Technology geek. Works in IT and in communications. Designs games and solo modes. Dad. Apple fanboy. News seeker. Podcaster at Tech45. Thinker. Tinker. Train passenger. On show in Dendermonde, Leuven, and in between. NL/EN. 🇧🇪
Sessies
Bordspellen zijn al jaren weer helemaal hot. Wist je dat er jaarlijks enkele duizenden nieuwe spellen bijkomen op de markt? Die spellen gaan natuurlijk door een heel proces van design, ontwikkeling, en productie vooraleer ze in een winkelrek liggen. Alles begint bij een idee, maar om dat idee om te zetten in een spel heb je tijd, mensen, en energie nodig. En technologie. Een goede playtest kan je niet uitvoeren zonder uitgebreide data-analyse. Een deck van 150 kaarten met 10 icoontjes per kaart kan je niet zomaar in MS Paint ontwerpen. Je hebt een gestructureerde database nodig en een duidelijke workflow om al je data in een deck kaarten en een effectief spel om te zetten. Ik ben zelf bordspelontwerper en grafisch designer van bordspellen en wil je een kleine kijk achter de technologische schermen van bordspelontwerp bieden.
Live opname van de technologiepodcast Tech45.